Bruno Mars - It Will Rain ﹝天要下雨﹞

If you ever leave me baby,
Leave some morphine at my door
‘Cause it would take a whole lot of medication
To realize what we used to have,
We don’t have it anymore.

如果妳要離開我的話,請在門邊留些嗎啡給我吧。

因為我將需要不堪其擾的治療,來面對如今已不再的,我們曾擁有的一切。

There’s no religion that could save me
No matter how long my knees are on the floor
So keep in mind all the sacrifices I’m makin’
Will keep you by my side
Will keep you from walkin’ out the door.

那時,無論雙膝跪在地上多久,任何的宗教信仰也都無法再救贖我。

所以記住,我會犧牲所有來將妳留在我的身邊。

犧牲所有來阻止妳走出這扇門。

[Chorus]
Cause there’ll be no sunlight
If I lose you, baby
There’ll be no clear skies
If I lose you, baby
Just like the clouds
My eyes will do the same, if you walk away
Everyday it will rain, rain, rain...

因為如果我失去了妳,世界將失去陽光。

因為如果我失去了妳,天空將不再晴朗。

就像雲一樣,我的雙眼,在妳離開之後的每一天。

雨將會下啊,下啊,下啊,下個不停。

I’ll never be your mother’s favorite
Your daddy can’t even look me in the eye
Oooh if I was in their shoes, I’d be doing the same thing
Sayin there goes my little girl
Walkin’ with that troublesome guy

我將永遠不被妳的母親青睞。

妳的父親根本不屑正眼看著我。

但站在他們的立場我想我也會做一樣的事吧。

想著,我珍愛的小女兒,怎麼會跟那樣的傢伙混在一起呢?

But they’re just afraid of something they can’t understand
 

但他們其實只是對其所不能體會的事情感到惶恐。

Oooh well little darlin’ watch me change their minds
Yeah for you I’ll try I’ll try I’ll try I’ll try
I’ll pick up these broken pieces ’til I’m bleeding
If that’ll make you mine

喔親愛的,看我如何改變他們的想法吧。

是的,我會不斷努力地嘗試、嘗試再嘗試。

如果那能使妳變成我的的話,我會把那些裂痕一點一點地填補回來,直到我血流不住為止。

[Bridge]
Don’t just say, goodbye
Don’t just say, goodbye
I’ll pick up these broken pieces ’til I’m bleeding
If that’ll make it right

就別說,再見吧。

就別說,再見吧。

如果那能使妳變成我的的話,我會把那些裂痕一點一點地填補回來,直到我血流不住為止。

arrow
arrow
    全站熱搜

    李威廉 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()