Taylor Swift - You Belong With Me (你應該跟‘我’在一起)


You're on the phone with your girlfriend, she's upset
She's going off about something that you said
'Cause she doesn't get your humor like I do

你正安撫著電話裡,不開心的女友,她正因為你說了的話而暴走。

因為她不像我一樣,懂得你的幽默。

I'm in the room, it's a typical Tuesday night
I'm listening to the kind of music she doesn't like
And she'll never know your story like I do

一如往常的星期二,我正在房間裡聽著那種她永遠不會喜歡的非主流音樂,如同她永遠不會像我一樣,知道那些關於你的故事。

But she wears short skirts, I wear T-shirts
She's Cheer Captain and I'm on the bleachers
Dreaming about the day when you wake up and find
That what you're looking for has been here the whole time

但她穿短裙,而我穿T-shirt;她是啦啦隊隊長,而我只能坐在場邊的看臺加油,夢想著有一天,你會清醒過來,發現你的真命天女其實一直在這裡阿。

If you could see that I'm the one who understands you
Been here all along, so why can't you see?
You, you belong with me, you belong with me

若你可以發現,我才是那個了解你,一直在這裡等待的人,那你怎麼會不懂,你應該跟‘我’在一起才對阿。

Walking the streets with you and your worn-out jeans
I can't help thinking this is how it ought to be
Laughing on a park bench, thinking to myself
Hey, isn't this easy?

和穿著破破牛仔褲的你走在街道上,我不禁覺得『這就對了嘛!』,兩個人坐在公園的長椅上笑著,我想,『嘿,生活不就該是這麼簡單嗎?』

And you've got a smile that could light up this whole town
I haven't seen it in a while since she brought you down
You say you're fine, I know you better than that
Hey, what ya doing with a girl like that?

而你那足以點亮整個城鎮的笑容,自從那次她使你不高興以後,我便很久沒有見到了。

你說你沒事的,但我卻知道,你值得比她更好的女生。

She wears high heels, I wear sneakers
She's Cheer Captain and I'm on the bleachers
Dreaming about the day when you wake up and find
That what you're looking for has been here the whole time

而她穿高跟鞋,我穿舊球鞋;她是啦啦隊隊長,而我只能坐在場邊的看臺加油,夢想著有一天,你會清醒過來,發現你的真命天女其實一直在這裡阿。


Standing by and waiting at your back door
All this time how could you not know?
Baby, you belong with me, you belong with me

這些在你家後門等待的日子,你怎麼可能還不懂?寶貝,你應該跟‘我’在一起才對阿。

Oh , I remember you driving to my house in the middle of the night
I'm the one who makes you laugh when you know you're 'bout to cry
And I know your favorite songs and you tell me 'bout your dreams
Think I know where you belong, think I know it's with me

我還記得你總在半夜開車到我家裡來找我聊天,而我總是在你難過的時候逗你開心,而且我還知道你最喜歡的歌是哪些,還有你告訴過我的你的那些夢想,最了解你的人非我莫屬了,你就是應該跟‘我’在一起才對阿。

Standing by and waiting at your back door
All this time how could you not know?
Baby, you belong with me, you belong with me
You belong with me

這些在你家後門等待的日子,你怎麼可能還不懂?寶貝,你應該跟‘我’在一起才對阿。

 

Have you ever thought just maybe…
You belong with me
You belong with me

你是否曾想過呢?也許‧‧‧

你應該跟‘我’在一起才對。

 

該跟‘我’在一起。

arrow
arrow
    全站熱搜

    李威廉 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()