John Legend - All of Me
﹝我的全部﹞

What would I do without your smart mouth
Drawing me in, and you kicking me out
You got my head spinning, no kidding, I can't pin you down
What's going on in that beautiful mind
I'm on your magical mystery ride
And I'm so dizzy, don't know what hit me, but I'll be alright
 
若少了你的伶牙俐齒,我還真不知道要怎麼辦。
你讓我豐富、又讓我失落。
不是開玩笑的,你使我暈頭轉向,而我卻拿你沒輒。
你那美麗的心靈裡盛裝著什麼呢?
我行在你這神奇魔幻的旅程中,我是如此的暈眩,已經分不清是被什麼給撞擊,但別擔心‧‧‧

My head's underwater
But I'm breathing fine
 You're crazy and I'm out of my mind

大水將我的腦袋淹沒,但我依然呼吸得到新鮮的空氣。
你的瘋狂,讓我如此地痴迷著。
 
'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
Cause I give you all of me
And you give me all of you, oh

因為我的全部,愛著你的全部。
愛著你的迂迴和你的尖銳。
愛著你所有完美的不完美。
把你的全部交給我,我也將把我的全部交給你。
你是我的結局,更是我的開始。
不論輸贏,我都已經滿足了。
因為我已經將我的全部給了你,而你將你的全部都給了我。

How many times do I have to tell you
Even when you're crying you're beautiful too
The world is beating you down, I'm around through every mood
You're my downfall, you're my muse
My worst distraction, my rhythm and blues
I can't stop singing, it's ringing in my head for you
 
數不清告訴你多少次了:哭泣中的你依然美麗。
這個世界使你沮喪,但我將伴隨你每一個心情。
你是我的沉淪,你是我的啟示。
是最使我分心的誘惑,也是使我平靜的節奏和藍調。
我無法停止歌唱你,因為你是我腦海中的旋律。
 
Cards on the table, we're both showing hearts
Risking it all though it's hard

將底牌掀開後,發現原來我們倆都是走心的。﹝直譯為都是紅心﹞
儘管艱難,我們仍在對方身上賭上各自的一切。

arrow
arrow
    全站熱搜

    李威廉 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()